Maxon zapowiada Cinema 4D R23!
Firma MAXON na wirtualnych prezentacjach 3d Motion Show zapowiedziała nową wersję Cinema 4D R23. Najnowsza wersja będzie dostępna od jutra, czyli 9 września dla użytkowników posiadających Subskrypcję CINEMA 4D.
Użytkownicy posiadający wersję wieczystą mogą zakupić uaktualnienie wersji wieczystej Cinema R23 lub nową subskrypcję w naszym sklepie www.it-serwis.pl
Użytkownicy posiadający wersję wieczystą R21 z MSA (aktywną do sierpnia/września 2020r.) mogą dodatkowo w ramach promocji trwającej do 30 września 2020r. zakupić nową subskrypcję na okres 1 roku z 25% rabatem na następujące produkty:
- Maxon One (Cinema 4D + Redshift for C4D + Red Giant) (MXO-Y)
- Cinema 4D + Redshift for C4D (MXRS-Y)
- Cinema 4D (MX-Y)
- Maxon One Volume (MXO-Y-VOL)
- Cinema 4D + Red Giant Volume (MXRG-Y-VOL)
- Cinema 4D Volume (MX-Y-VOL)
(pozostawiając oczywiście prawo do posiadania wersji wieczystej R21). Jest to więc atrakcyjna cenowo możliwość przejścia na najnowszą subskrypcję Cinema R23 lub po prostu dokupienie kolejnej licencji jako subskrypcja.
Firma MAXON wprowadziła, nowy produkt Maxon One, zawierający Cinema 4D + Redshift for C4D + Red Giant Complete Suite, a także zmieniła licencjonowanie Subskrypcji Volume, które zwierają „licencje pływające”. W przypadku licencji Volume od wersji Cinema 4D 23 zmniejszono minimalną ilość użytkowników do 3, aby również mniejszym firmom zapewnić możliwość pracy sieciowej.
Lista nowych finkcji w Cinema 4D R23
Animacja
Biblioteka póz
- Niezależna od projektu biblioteka póz
- Miniatury podglądu
- Miksowanie i przejścia między pozami
- Wyszukiwanie i filtrowanie po nazwach póz
Solver Postaci
- Ustawienia wstępne Tag‘u Definicji Postaci pozwalają na niezależne riggowanie obiektów
- Automatyczne wydzielanie riggów bazujące na nazwach
- Ustawienia wstępne Definicji Postaci
- Solver Postaci pozwala na transfer animacji ruchu między rigami bazującymi na Definicjach Postaci, bez względu na hierarchie czy też połączenia
- Rozszerzalna biblioteka ustawień bazujących na wysokiej jakości animacji motion capture
Delta Mush
- Wygładzanie animacji połączeń postaci bazujące na Delta Mush
- Wygładzanie bazujące na parametrach tagu
Obiekt Postać – Toon Rig (Rig Kreskówkowy) oraz Rig Twarzy
- Rig Kreskówkowy w obiekcie Postać pozwala na skalowanie rigu oraz wyginanie kończyn
- Rig Twarzy pozwala w łatwy sposób na tworzenie animacji twarzy bazującej na połączeniach
Usprawnienia w pracy
Menedżer Filtrowania Atrybutów
- Animowane atrybuty
- Wybór klatki kluczowej
- Animowane atrybuty
- Xpresso Driver / Driven
- Nadpisywanie w bieżącej kolejnce
Zmiany w kluczowaniu
- Automatyczne Kluczowanie
- Wklej w miejsce
- Kopiuj / wklej krzywe
- Nagrywaj wszystkie animowane / nagrywaj polecenia hierarchii
- Usuń klucze dla wszystkich wybranych obiektów Polecenie
- Menu kontekstowe animacji na HUD
Podgląd / zmiany czasu projektu
- Zachowaj ustalony czas projektu przy użyciu polecenia Połącz oraz X-Ref / Pozwalaj na klatki kluczowe poza czasem projektu
- Zwiększ czas podglądu w projekcie
- Polecenia In/Out do definiowania zakresu
- Używaj znaczników przy ustalaniu zakresu
- Przejdź do następnego/poprzedniego znacznika zakresu
Zmiany w linii czasu
- Filtrowanie linii czasu
- Automatyczne wyświetlanie zakresu F-Curve
- Pokaż polecenia Pozycji/Skalowania/Obracania dla F-Curve
- Udoskonalenia ustawień domyślnych i sposobu wyświetlania obiektów / ścieżek
Ulepszenia markera
- Twórz znaczniki na podstawie zakresu / BMP
- Marker HUD
- Markery utworzone w losowym kolorze
Ulepszenia Deformerów
- Auto-orientacja deformatorów oparta na geometrii
- Łatwo dostosuj orientację deformatora, aby wyrównać z osiami obiektu
- Ulepszenia Okna Widokowego, w tym wskaźników akcji i kierunku
- Ulepszenia UX, w tym suwaki siły / kąta
Ulepszenia importu/exportu
- FBX opcja eksportu znaczników zakresów
- FBX opcja eksportu połączeń wiązanych
Inne ulepszenia
- Polecenia Ustaw / Resetuj położenie w znaczniku wagi
- Pole wyboru Odwróć mapę wierzchołków
UV Ulepszania UV
- dla użytkowników licencji wieczystych - wszystkie wielkie ulepszenia w S22
- Wyświetlanie i manipulowanie UV wielu wybranych obiektów (dla wspólnych tekstur)
- Rasteryzowane i geometryczne pakowanie wielu obiektów w jedną przestrzeń UV
- Siatka w edytorze tekstur UV
- Przyciągaj elementy UV i narzędzie do transformacji UV do wierzchołka, krawędzi, punktu środkowego, siatki i piksela
- Wyrównaj wyspę na podstawie wyboru krawędzi
- Wyprostuj wybór punktu / krawędzi
- Prostokątne zaznaczenie wielokątów
- Wybór ścieżki w edytorze UV
- Powiększ / zmniejsz wybór w edytorze UV
- Paleta kwantyzacji
- Wyświetl zniekształcenie UV w widoku 3D
Magic Bullet Looks
- Wygląd zastosowany w czasie rzeczywistym do okna widokowego
- Wygląd zastosowany do renderowania jako efekt końcowy (post effect)
- Opcja pozwalająca na zapisanie nieprzetworzonego wyniku renderowania jako wieloprzejściowego (wielowarstwowego)
- Biblioteka predefiniowanych ustawień, zaprojektowana tak, aby renderowanie 3D wyglądało realistycznie i idealnie
Okno widokowe
- Poprawione odbicia w przestrzeni ekranu
- Zoptymalizowane wyświetlanie geometrii opartej na węzłach
- Optymalizacja źródła światła i ogólne ulepszenia wydajności
- Usunięto limit przerysowań
Węzły Sceny (podgląd)
Wydajny system obiektów opartych na węzłach / także w podglądzie technicznymWęzły operatorów
Węzły dystrybucji
- Liniowy, liniowy przekształcony
- Promieniowe, spiralne
- Siatka, odsunięcie siatki (plaster miodu)
- Wierzchołek, krawędź, środek wielokąta
- Mandelbrot, Mandelbulb
- Niestandardowa grupa dystrybucyji
Węzły geometrii
- Pobierz / Ustaw geometrię i topologię
- Punkt, krawędź, informacje o wielokącie
- Prymitywy 3D
- Węzły wyboru
- Obwiednia
- Klon geometrii
- Wyciąganie, wyciąganie po profilach, przeciąganie
- Wyciągnięcie wewnętrzne, Wstawka, Faza, Podział
- Optymalizuj, Połącz, Fazuj, Wyrównaj normalne, Odwróć normalne, Usuń, Stop
- Usuń Ngons, Usuń Nie-kolektor, Triangulate, Retriangulate, Untriangulate
- Import obiektów
- Samplowanie światła
- Import znaczników mapy wierzchołków
- Przypisanie materiału
- Parametryzacja materiału
Wartość przenoszona w pętli
Pamięć
Zasięg
Węzły tablicy
Edytor węzłów
- General UI Enhancements for Scene and Material Nodes
- Node filtering
- Node Detail Levels
- Comments
Remesh Generator / Generator Siatki
Wymiana (import/export)
Wsparcie USD- Import / Export modeli, kamer, świateł w USD, USD, USDC
- Export usdz
- Obsługa importu / eksportu dla definicji materiału PBR używanej przez Adobe Dimensions i inne aplikacje
- Eksport sekwencji OBJ
- Import sekwencji OBJ
- Import / eksport kolorów wierzchołków (Z-Brush / Meshlab)
- Import chmury punktów
- Import splajnu Z-Brush
- Odwróć promienie UV
- Obsługa Unicode
- Więcej ustawień wstępnych: 3ds max, Adobe Dimension, Blender, Maya, ZBrush, Trapcode
- FBX (wymienione w przepływie pracy animacji)
- Eksport kolejek ze znaczników osi czasu
- Eksportuj tylko połączenia obwiedniowe
- U Aktualizacja z Pythona 2.7.14 do Pythona 3.7.7
- Zwiększona wydajność wyrażeń, skryptów i wtyczek Pythona
- Szyfruj wtyczki Pythona za pomocą wiersza poleceń
- Importowanie i używanie danych z przechwytywania twarzy i ciała z aplikacji Moves na iOS (w pełni zintegrowana)
Ogólne ulepszenia przepływu pracy
- Wyświetl kanał alfa w przeglądarce jako siatkę szachownicy
- Wstaw karetkę pokazującą miejsce docelowe przeciągania w Menedżerze obiektów
- Instancje mogą być edytowalne
- Zaktualizowano Intel Open Image Denoiser do wersji 1.2.1 / poprawiono wydajność i lepsze wyniki
- Narzędzia do wyboru okna widokowego korzystają teraz z technologii Intel Embree, co zapewnia lepszą wydajność i dokładność